sloboda-baner

Из најновије Слободе

  • Слобода 2169

    Природа међународних односа XXI века

    Пише: Срђа Трифковић

    Срђа Трифковић

    Крајем друге деценије XXI века међународне односе карактерише хронична нестабилност. Од Источне Европе и Балкана преко ширег Блиског Истока и Централне Азије до Јужнокинеског мора и Корејског полуострва, присутна је растућа опасност од заоштравања постојећих и избијања нових сукоба. Могућност нагле, неконтролисане ескалације услед погрешног прорачуна или ирационалог импулса доносилаца одлука, већа је данас него у било ком тренутку од кубанске ракетне кризе пре 55 година.

    Опширније...

  • Liberty 2169

    The Russian Revolution, a Century Later

    Срђа Трифковић

    A hundred years ago, in the early hours of November 7, 1917, the Bolsheviks grabbed power in Petrograd. Within weeks they took advantage of Russia’s collapsing political and social structure to impose control over the country’s heartland. The result of the coup was a tragedy of world-historical proportions. A vibrant, flourishing culture was destroyed amidst a bloodbath one hundred times worse than the terror in France in the 1790’s.

    Опширније...

  • Слобода 2169

    Спомен музеј Иве Андрића у Београду

    Пише: Марина Дабић

    marina dabic

    • Ни 42 године после смрти јединог нашег нобеловца, јавност у Србији не зна многе важне детаље из његовог живота, попут оног да је поклонио целокупан износ (данашњих око милион евра) Нобелове награде • 

    Опширније...

  • Слобода 2169

    Прича о двојици српских владика

    Пише: Никола Марић

    Никола Марић

    Убрзо после такозване ’’арондације’’ или реорганизације у Српској православној цркви у Америци и Канади сазнао сам да наша Српска православна црква Светог Саве на Валингс путу није више била у саставу Новограчаничке епархије у Чикагу и владике Лонгина него под јурисдикцијом владике Митрофана који је управљао Источним делом Америке.

    Опширније...

  • Liberty 2169

    The Saga of Two Serbian Bishops

    By Nikola Maric

    Shortly after the so called “Arondacija”, or redistribution in the Serbian Orthodox Church in America and Canada I found out that our Cleveland St.Sava Church on Wallings Road no longer belonged with the New Gracanica in Chicago and its Bishop Longin but with Bishop Mitrofan who administered the Eastern part of America.

    Опширније...

  • Liberty 2169

    Mihailovich against Romel

    By Miloslav Samardzic

    Милослав Самарџић

    ON FILE: Lesson 3: Sabotage and Diversions during the “Battle for Supplies”

    Опширније...

  • Слобода 2169

    Словеначка антисрпска пропаганда

    Пише: Александар Петровић

    Политичка и ратна пропаганда у словеначким листовима „Slovenec“ и „Ilustrirani glasnik“ илити Како су неки видели српску војску у Великом рату

    Опширније...

Слобода 2169

Прича о двојици српских владика

Пише: Никола Марић

Никола Марић

Убрзо после такозване ’’арондације’’ или реорганизације у Српској православној цркви у Америци и Канади сазнао сам да наша Српска православна црква Светог Саве на Валингс путу није више била у саставу Новограчаничке епархије у Чикагу и владике Лонгина него под јурисдикцијом владике Митрофана који је управљао Источним делом Америке.

Тек што смо се били привикли на помирење двеју фракција у нашој Цркви нова реорганизација  у нашој епархији закувала је нови немир међу нашим верницима. Било је тврдих глава и на једној и на другој страни  завађених који су се заклињали да више никада неће крочити у ону ’’другу’’ цркву, али су се ствари у много чему смириле и поправиле. Могли смо да обновимо стара пријатељства, посећивали смо једни друге, укратко, скоро да опет будемо нормални..

Пре много времена такозвани федералци називали су нашег владику Иринеја ’’Ироније’’, а такозвани шизматици  називали су њиховог владику Митрофана ’’Микрофон’’! Није потребно да се каже да је на обе стране конфликта било доста непоштовања, али је време добар лекар, и људи су почели да прихватају нов аранжман и нове ауторитете.

Додуше, не у Кливленду. Српска црквено-школска општина на Валингс путу сазвала је Ванредну скупштину, изабрала специјални одбор и одлучила да тужи владику Лонгина да би Црква Светог Саве остала  део Нове Грачанице у Чикагу. Опет су и Епархија и Српска црква у Кливленду почеле нова суђења, потрошила силан новац да би се на крају сложили да престану са судским процесом. Наводно, по том договору Српска црква у Кливленду остаје и даље део Новограчаничке Епархије ако Кливленд одустане од тужбе. Дошло је до споразума (народ тај споразум није видео, то је остала тајна(!), али су људи ипак гласали да прихвате споразум, нешто попут оног када су законодавци у Вашингтону гласали за Обамакер пре него су видели његов садржај.(’’Прво морамо да гласамо, а онда ћемо да видимо шта је утом предлогу!’’, рекла је сенатор Пелоси из Калифорније.)

Не питајте ме зашто је то био тајни споразум, не знам, иако имам своју теорију о томе, доста једноставну теорију. Био је то договор између  владике Лонгина и нашег Специјалног одбора, а Београд и патријарх  српски  ништа нису  о томе знали, нису о томе расправљали, никада то прихватили. Владика Лонгин је неколико пута дошао у Кливленд, говорио уопштено о договору али никада нешто одређено. Владика који је заменио владику Митрофана посећивао је и Српску православну цркву Светог Саве и Манастир Светог Марка у Шефилду, Охајо, говорио о љубави и толеранцији унутар наше Српске православне цркве, служио и у Саборној цркви Св. Саве која је под његовом јурисдикцијом и у Слободној српској православној цркви која је тобож под јурисдикцијом владике Лонгина, и то је све. На једној од наших редовних седница Црквено-школске општине потрошили смо више од једног часа у расправи где припадамо?

Недавно је наше Коло српских сестара Св. Петка прослављалo своју Крсну Славу Св. Петку и позвало владику Лонгина да им буде гост.  Он је дошао, служио Службу, остао на свечаном банкету после Службе, и све је било како треба. Да ли је? Обраћајући се гостима на банкету владика Лонгин је одржао један од својих уобичајених дужих говора у којему се дотакао многих тема од свог недавног боравка у Далмацији до онога како му је огромна епархија па не може све да их посети у тој великој епархији. Имам обичај да пажљиво слушам чак и оне бескорисне телевизијске рекламе па сам чекао да нешто каже и охрабри слушаоце да је још увек наш владика  и да нема разлога да будемо забринути. Уместо тога владика поче да хвали владику Иринеја (Добријевића), како је тај владика паметан и образован, како је рођен у Америци и говори енглески без акцента- па ми се онда упали сијалица у глави.

Могао сам да ’’преведем’’ владичине примедбе које би гласиле отприлике овако;

- Слушајте, људи, кад владика Иринеј (Добријевић)  дође у вашу цркву он дође уз мој благослов. Моја епархија је врло велика, па ми он чини услугу. Будите уверени да од вас нико ништа неће узети. Уосталом, он је рођен у Кливленду, он је један од вас.

Нисам разговарао ни са једним од чланова Специјалног одбора који је склопио споразум са владиком Лонгином. Није ми познато шта мисле о говору владике Лонгина. 

...

Комплетан текст у Слободи

Штампа Ел. пошта

  • SPC
  • Dijaspora
  • Svetigora
  • Save Displaced Serbs
  • Srbi za Srbe
© 2017 Портал Српске народне одбране у Америци. Сва права задржана.
Joomla! је слободан софтвер објављен под GNU General Public License.